معاون استاندار:

۱۳۹ طرح سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان در حال بهره برداری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۹ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۹۲۰ میلیارد تومان در این استان همزمان با هفته دولت در حال بهره برداری است.

 داود شهرکی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها که در حوزه‌های مختلف اقتصادی نظیر صنعت و معدن، شیلات، گردشگری و خدمات است زمینه اشتغال ۷۷۷ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع این طرح ها ۳۳ طرح به مرغداری با سرمایه گذاری ۲۳۲ میلیارد تومان، ۳۳ طرح به گلخانه‌های صنعتی، خانگی و باغداری با سرمایه گذاری ۲۹ میلیارد تومان، ۲۹ طرح به بخش خدمات با سرمایه گذاری ۵۶ میلیارد تومان اختصاص دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از دیگر حوزه اقتصادی استان در هفته دولت می‌توان به ۱۴ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیارد تومان، ۹ طرح معدنی با سرمایه گذاری ۲۷۳ میلیارد تومان، ۹ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۱۳۷ میلیارد تومان و ۶ استخر پرورش ماهی با حجم سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی سیستان و بلوچستان افزود: این استان به دلیل استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، برخورداری از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز ساحلی در کنار دریای عمان، نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و شبه قاره هند از موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسبی برای تجارت برخوردار است.

شهرکی بیان کرد: وجود ۲ بندر مهم کشتیرانی «شهید بهشتی و شهید کلانتری» در چابهار که با برنامه‌های توسعه دولت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی ظرفیت تخلیه آن تا هشت و نیم میلیون تن افزایش یافته امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ برای آن فراهم شده از دیگر ظرفیت های مهم این استان در حوزه اقتصادی است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود قابلیت استقرار صنایع نیروگاهی از جمله انرژی های تجدید پذیر بادی و خورشیدی را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود ظرفیت های فراوان استان در زمینه انرژی های نو این استان می‌تواند بستر مناسبی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کند به طوریکه سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز کشورهای افغانستان و پاکستان به واردات برق از ایران سوددهی فراوان را برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد.

وی وجود حداقل پنج فرودگاه فعال در سیستان و بلوچستان، اتصال استان و مرز پاکستان به شبکه راه آهن سراسری کشور و خط آهن در دست ساخت چابهار- میلک- سرخس به عنوان کریدور شمال و جنوب و راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار - مسقط برای حمل بار و مسافر و امکان توسعه خطوط کشتیرانی را از دیگر ظرفیت‌های این استان در حوزه زیربنایی عنوان کرد.

 

 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار