ثبت نام رایگان دانش آموزان دهک‌های یک تا ۴ در مدارس سمپاد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : دانش آموزان دهک‌های یک تا ۴ که در آزمون ورودی مدارس سمپاد پذیرفته شده‌اند رایگان ثبت‌نام می‌شوند.

محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : خانواده دهک‌های یک تا ۴ که فرزندشان در آزمون ورودی مدارس سمپاد پذیرفته شده‌است به مدیران مدارس مراجعه کند و مدارکی که نشان می‌دهد جزو این دهک‌ها است را نمایش دهد پس از آن مدیر مدرسه هیچ شهریه‌ای را دریافت نمی‌کند.

محمدی افزود: علاوه بر بحث شهریه اقدامات دیگری برای دانش‌آموزان دهک‌های یک تا ۴ انجام شده است از جمله تغییر نوع آزمون وروردی مدارس سمپاد تا شباهت کمتری را با روش‌های تست زنی موجود در آموزشگاه‌های خصوصی داشته باشد و دانش‌آموزان دهک‌های پایین بدون استفاده از کلاس‌های تست و معلمان بخش خصوصی، بتوانند در این آزمون پذیرفته شوند.

وزارت آموزش و پرورش موظف است در هر شهری که ۳ هزار دانش‌آموز پایه ششم و ۳ هزار دانش‌آموز پایه نهم دارد، مدارس سمپاد ایجاد کند و در سایر مناطق، دانش‌آموزان مستعد به مدارس نمونه دولتی جذب شوند.

براساس تصمیم هیات دولت هزینه‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان دهک‌های یک تا چهار که در مدارس سمپاد پذیرفته شوند را دولت پرداخت می‌کند.

 با توجه به اینکه اعتباراتی برای آن پیش‌بینی نشده بود در قالب هدیه ویژه رئیس جمهور انجام خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.