ساز و کار‌های مناسب برای اجرای سند و نقشه مهندسی کشور در سطوح ملی و استانی تدوین شود

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: پس از تنظیم سند و نقشه مهندسی کشور، امروز باید ساز و کار‌های مناسب برای اجرای این سند در سطوح ملی و استانی تدوین شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه طی دو سال گذشته با تلاش‌های وزارت ارشاد و دستور رئیس جمهور، اقدامات خوبی در حوزه مهندسی فرهنگی کشور انجام شده است، عنوان کرد: با وجود این اقدامات به نظر می‌رسد هنوز خیلی باید کار کنیم.

او همچنین با بیان اینکه ملاحظات شورای فرهنگ عمومی کشور و استان برای اجرایی شدن باید به محور کار‌های دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود، افزود: امروز در تمام طرح‌ها پیوست فرهنگی اکثرا مورد غفلت قرار گرفته و الزامی برای این مهم جود ندارد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که بودجه‌های دارای جنبه فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی کشور هزینه شود و به نظر می‌رسد این بودجه‌ها به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران به اسم فرهنگ هزینه می‌شود.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر روند هزینه کرد اعتبارات و بودجه‌های مصوب به صورت سلیقه‌ای مصرف شود، در حوزه فرهنگی به جایی نخواهیم رسید.

او یادآور شد: مصرف هزینه فرهنگی در کشور باید در راستای نقشه و سند فرهنگی باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: بهتر است شورای فرهنگ عمومی بودجه‌ای در اختیار داشته باشد تا در راستای جریان سازی، حمایت، هماهنگی سمن‌ها و مسائل فرهنگی هزینه شود.

او در پایان از رئیس جمهور خواست که اختیار برخی از مصارف فرهنگی را به استان‌ها واگذار کند و اینگونه نباشد که نوع مصرف هزینه‌ها و دستورالعمل و اجرای آن‌ها از سوی کارشناسان در مرکز تعربف و به استان‌ها اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار