اجرای عملیات پدافند زیستی پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان در اسکو

همزمان با هفته پدافند غیرعامل، عملیات اجرای پدافند زیستی با محوریت پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اماکن دامی شهرستان اسکو انجام شد.

دکتر روزبه شکوهی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسکو هدف از اجرای این عملیات را ارتقای آمادگی و آزمایش توان واکنش سریع در شرایط بروز ناگهانی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و گفت:در این عملیات ضمن حضور به موقع اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی و جهاد کشاورزی در محل، و استقرار تجهیزات لازم، اقدامات مطابق با شیوه‌نامه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص برخورد با کانون‌های آلوده، ضدعفونی بخش‌های مختلف انجام، و تمهیدات مربوط به رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی به کار گرفته شد.
وی افزود: با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش احتمال بروز بیماری‌های تنفسی در گله‌های پرورش طیور، آمادگی برای مقابله با این بیماری‌ها ضروری بوده و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.
شکوهی همچنین اظهار داشت، خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط اداره دامپزشکی و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی، در طول سه سال گذشته، بیماری‌های دام و طیور در شهرستان اسکو تحت کنترل بوده و موردی از همه‌گیری این بیماری‌ها مشاهده نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.