امام جمعه بغداد: همه ملت‌های جهان از اسرائیل متنفر شده‌اند

امام جمعه بغداد در واکنش به تحولات غزه و تظاهرات مردمی در کشورهای مختلف در حمایت از فلسطین گفت: همه ملت‌های جهان از اسرائیل متنفر شده‌اند.

آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد با بیان این که کشور‌های عربی در مقطعی وارد دوران شکست شده اند، اظهار داشت: کشور‌های عربی توسط گروهی بزدل اداره می‌شوند که جرأت مبارزه با آمریکا و اسرائیل را نداشتند، بلکه برعکس، در مقابل آن‌ها مطیع شدند و تحت فشار آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند.

وی افزود: مردم برخی از این کشور‌ها نیز مردمانی شکست خورده هستند، زیرا مخالفت خود را با تصمیم عادی سازی روابط اعلام نکردند، وی در ادامه بیان داشت: بعضی از مسئولان عراقی و حتی کسانی که مدتی نخست وزیر بوده اند، خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. 

آیت الله موسوی به شکست کشور‌های عربی در جنگ علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در جنگ ۱۹۷۳ کشور‌های عربی پیروز شدند، اما انور سادات بعد از آن با امضای معاهده کمپ دیوید آن را به شکست تبدیل کرد و شکست بدتر با امضای توافقنامه اسلو توسط یاسر عرفات رقم خورد.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی دو بار در تاریخ خود شکست خورده است، تاکید کرد: حزب الله در سال ۲۰۰۶ با وجود حمایت آمریکا از اسرائیل توانست قدرت صهیونیست‌ها را در هم بشکند و این طور عصر پیروزی فرا رسید.

امام جمعه بغداد در ادامه با بیان این که شکست دوم به دست جوانان غزه و با ورود به سرزمین‌های اشغالی و شکست سربازان اشغالگر رقم خورد. مردم جهان پس از مشاهده مقاومت مردم غزه از خواب غفلت بیدار شدند و تظاهرات بزرگی شکل گرفت تا جایی که افراد زیادی وارد مجلس سنای آمریکا شدند و همه ملت‌ها نفرت خود را از اسرائیل اعلام کردند.

آیت الله الموسوی با اشاره به این که آمریکایی‌ها اکنون از پشت پرده بیرون آمده اند و جنگ علیه غزه را مدیریت می‌کنند، بیان داشت: اظهارات بایدن نیز موید این موضوع است، آمریکایی‌ها با ناو هواپیمابر، هزاران سرباز و صد‌ها مستشار برای کمک به رژیم صهیونیستی آمده اند. 

وی با تاکید بر این که کشور‌های محور مقاومت به صورت حساب شده وارد نبرد شدند و ضرباتی به اشغالگران وارد کردند، اما در طرف مقابل کشور‌های عربی مانند اردن، مصر و سایر کشور‌های عربی تنها کاری که انجام دادند اخراج سفیر اسرائیل بود و به شعار‌های بیهوده بسنده کردند.

وی خاطرنشان کرد: کشور‌های غربی به بهانه حقوق زنان در ایران همه دنیا را علیه جمهوری اسلامی به خط کردند و به این بهانه می‌خواستند ایران را نابود کنند در حالی که امروز صد‌ها زن و کودک با بمب‌های اسرائیلی و آمریکایی کشته می‌شوند. 

 وی در خصوص سخنان سید حسن نصرالله، گفت: مدتی دنیا منتظر موضع گیری و سخنرانی سید حسن نصرالله بود و این امر موید جایگاه علمای دین است، زیرا شاهد هستیم که تصمیمات استراتژیک در دست رهبران دینی خردمند و شجاعی است که باعث شده اند ملت‌های منطقه به دین خود افتخار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
درود و هزاران درود
آخرین اخبار