وحشت گوترش از بمباران آمبولانسی در غزه

دبیرکل سازمان ملل بمباران آمبولانس در مقابل بیمارستان الشفا غزه را وحشتناک خواند و تاکید کرد در غزه هیچ کجا امن نیست.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با تکرار درخواست خود برای آتش بس بشردوستانه، گفت که از حمله به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستانی در نوار غزه در روز جمعه وحشت‌زده شده است.

براساس گزارش یو ان نیوز، او در این خصوص گفت: من از حمله گزارش شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفا وحشت کردم. تصاویر اجساد پراکنده شده در خیابان بیرون بیمارستان، دلخراش است.

 گوترش افزود: نزدیک به یک ماه است که غیرنظامیان غزه، از جمله کودکان و زنان، محاصره شده‌اند، از کمک محروم شده‌اند، کشته شده‌اند و در خانه‌های خود بمباران شده‌اند. این باید متوقف شود. وضعیت انسانی در غزه وحشتناک است.

او گفت: غذا، آب و دارو به اندازه کافی برای رفع نیاز‌های مردم وارد نمی‌شود. سوخت بیمارستان‌ها و نیروگاه‌های آب در حال اتمام است، پناهگاه‌های آژانس سازمان ملل متحد که به آوارگان فلسطینی کمک می‌کند (UNRWA) تقریبا چهار برابر ظرفیت آن‌ها پر شده است و در بمباران‌ها مورد اصابت قرار می‌گیرند.

دبیرکل سازمان ملل اذعان کرد: سردخانه‌ها پر شده اند. مغازه‌ها خالی هستند وضعیت بهداشتی وخیم است. ما شاهد افزایش بیماری‌ها و بیماری‌های تنفسی به ویژه در بین کودکان هستیم. کل جمعیت آسیب دیده است. هیچ جا امن نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
جناب دبیرکل غصه نخور یک روز به حال قاتلان مردم فلسطین گریه خواهی کرد وآن وعده خداست وازفکر واندیشه بشر جداست
آخرین اخبار