قیمت کالا‌ها در استان یزد متعارف است

استاندار یزد گفت: قیمت‌های ما نسبت به جا‌های دیگر متعارف‌تر است، اما در برخی گروه‌های کالایی رشد نامتعارفی در قیمت‌ها داریم.

مهران فاطمی استاندار یزد با بیان اینکه رصدخانه پایش و کنترل تورم برای نخستین بار در بین استان‌های کشور در یزد تشکیل شده است، گفت: سلسله نشست‌های این رصدخانه با حضور برخی از استادان دانشگاه و دستگاه‌های ذیربط برگزار و مسائل مربوط به تورم به صورت دقیق واکاوی می‌شود. 

مهران فاطمی با اشاره به بررسی نرخ تورم استان در ۱۲ گروه کالایی موجود و تاثیر هر یک بر نرخ کلی تورم استان در جریان این نشست ها، افزود: بر اساس وضعیت هر گروه، تکالیف مداخله گرایانه‌ای برای بهبود وضعیت تورم استان، به دستگاه‌های مربوطه داده می‌شود. 

او اظهار داشت: در نشستی با حضور متولیان این حوزه در استان، در خصوص برخی مسائل مربوط به تعرفه‌های پزشکی، مکمل‌های دارویی و تجهیزات پزشکی تصمیماتی اتخاذ شد. 

استاندار با اشاره به بررسی مباحث مربوط به گروه کالایی خوراکی‌ها گفت: اقدامات بسیار ویژه و ساختاری توسط شهرداری و با همکاری جهاد کشاورزی و تعاون روستایی انجام خواهد شد. این اقدام می‌تواند ساختار توزیع استان را متحول و این مسئله افزایش قیمت‌ها در برخی اقلام خوراکی را جبران کند.

او  با اشاره به انتشار آمار تورم در بازه زمانی دوم تا چهارم هر ماه، ادامه داد: بلافاصله پس از انتشار آمار، نشستی برای بررسی وضعیت استان در گروه‌های ۱۲ گانه کالایی برگزار و در نقاط دارای افزایش غیر متعارف، مداخلات کارشناسی لازم صورت می‌گیرد. 

فاطمی خاطر نشان ساخت: اهتمام جدی ما بر بهبود وضعیت تورم استان، با انجام مداخلات صحیح در این حوزه و حل برخی مسائل این حوزه به صورت  ریشه‌ای و اساسی است.

برچسب ها: استاندار یزد ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
قیمت خیلی از اجناس در یزد نسبت به استان‌های دیگه بالاتره//اجاره مسکن هم عجیب رفت بالا در یزد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۰۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
نسبت به تهران حداقل 30 درصد گرون تره، احتمالا باید بریم سر کوچه استاندار خرید کنیم