رییس سازمان خصوصی‌سازی:

مولدسازی، فروش اموال نیست

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: مولد سازی، فروش اموال نیست بلکه تبدیل دارایی‌ها، ارزش افزایی و توسعه بیشتر است.

مالک رحمتی رییس سازمان خصوصی سازی عصر چهارشنبه در نشست "تبیین مولد سازی دارایی‌های دولت" در جمع تعدادی از نخبگان و نمایندگان تشکل‌های مردمی و اقتصادی یزد گفت: با توجه به اعتبارات موجود در برخی از پروژه‌ها مثل بیمارستان و زیر ساخت‌ها امکان ورود بخش خصوصی وجود ندارد و اگر مولد سازی انجام نشود به سرانجام نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این دولت اجازه ندادیم دارایی‌های دولت، منجمد و غیر مولد باشد، ادامه داد: برای موفقیت در مولد سازی باید از توان بخش خصوصی استفاده شود و اگر در انجام پروژه‌های نیمه تمام با بخش خصوصی تفاهم صورت گیرد، خروجی آن موفق خواهد بود و اگر نتوانیم امنیت سرمایه گذاری را برقرار کنیم این پروژه‌ها یا به سرانجام نمی‌رسد یا با سرعت کمتری انجام خواهد شد.

وی افزود: حضور بخش خصوصی و تعاونی باعث می‌شود خود مردم، مبلغ شده و مولد سازی نیز موفق خواهد بود و فقط باید بستر لازم برای حضور بخش خصوصی حقیقی فراهم شود همچنین شفافیت مردمی کردن اقتصاد به معنای واقعی کلمه در مولد سازی با همکاری بخش خصوصی محقق می‌شود.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت:بیش از نیمی از ۷۱۰ پروژه نیمه تمام استان یزد دارای پیشرفت کار بالای ۵۰ درصد است و اگر صد در صد بودجه و اعتبار یکساله هم تخصیص پیدا کند ۹۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که در سال جاری بیش از ۲ همت برای این پروژه‌ها لازم است و این در حالیست که در سال‌های آینده تورم را نداشته باشیم.

برای موفقیت در مولد سازی باید از توان بخش خصوصی استفاده شود و اگر در انجام پروژه‌های نیمه تمام با بخش خصوصی تفاهم صورت گیرد، خروجی آن موفق خواهد بودوی افزود: قبل از واگذاری در دوره جدید برای تشخیص اهلیت متقاضیان، جدای از ارزش گذاری اموال، صلاحیت خریدار هم بررسی می‌شود و مشکل ما مالکیت نیست بلکه مدیریت است و لذا برنامه افزایش تولید نیز اخذ می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی گفت: توسعه سرمایه گذاری‌ها، بهره وری، به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات و استفاده از دانش روز مواردی است که در مولد سازی دنبال خواهد شد و در دوره جدید قیمت برای ما تعیین کننده نیست بلکه رقابت در کارآمدی و اهلیت داشتن برای واگذاری‌ها اجرا خواهد شد.

برچسب ها: مولدسازی ، بخش خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
بابایی اموال خونه رو می‌فروخت میگفتن چرا فرش زیرپای زن و بچه رو می‌فروشی ، می‌گفت من که اموال رو نمی فروشم ، می‌خوام پول گیرم بیاد ماشینم رو تعمیر کنم
مرد حسابی با اصطلاحات بازی میکنی؟
با تعویض اسم که ماهیت عمل عوض نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
نباید به نام مولد سازی، زمین های دولتی به مجتمع های مسکونی و تجاری تبدیل بشن. در شهرها، بیش از هر چیز به فضای سبز نیازه و تبدیل زمین ها به ساختمان، جاده و کارخانه و....، بحران ترافیک و آلودگی هوا رو پیچیده تر میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۹:۳۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
سلام،

چیزی درباره مولدسازی نشنیده ام.