تدوین برنامه ۵ ساله برای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، تدوین سند پنج ساله آموزش و پرورش استان را با رویکرد چشم انداز رو به پیشرفت در شاخص های مختلف مورد تاکید قرار داد.

 حسن بروشکی گفت: از همین روی نقش آفرینی و مشارکت بیش از پیش همه حوزه ها در تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت ضرورت دارد.

وی از جمله مولفه های دستیابی به اهداف نظام آموزشی را نظارت حداکثری بر فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس عنوان نمود و اظهار داشت: نظارت مستمر و تعامل ستاد و صف در دستگاه تعلیم و تربیت، یقیناً بر فرآیند اجرایی شدن اهداف تعریف شده اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: وظیفه حوزه ستاد، تصمیم گیری و تصمیم سازی است که این مهم نیز در گرو همدلی، همراهی، همفکری و خردورزی همه حوزه ها میسر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: خروجی همه اقدامات در حوزه ستاد و صف، در کف مدرسه و کلاس درس خود را نشان داده و بروز و نمود پیدا می کند؛ لذا اهمیت جایگاه رفیع مدرسه نباید کم رنگ باشد و احیاناً ندیده گرفته شود.

به گزارش ایسنا، بروشکی گفت: در حوزه ستادی سعی کنیم با اختیاراتی که قانون به مدارس داده، از آنان حمایت کرده و همراهی متناسب با قوانین داشته باشیم تا برنامه‌ ها و فعالیت های جاری مدرسه بیش از پیش محقق گردد.

وی خاطرنشان کرد: کار در حوزه ستاد باید با روحیه جهادی و انقلابی همراه باشد و بسیاری از امور نیز فراتر از زمان و مکان و شرح وظایف و در سایه تدبیر و دلسوزی برای جامعه هدف یعنی فرزندان معصوم مان انجام پذیرد.

سیامک جهانتیغ سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل نیز در این جلسه گفت: ضرورت کنونی کار در آموزش و پرورش ایجاد تحول و دگرگونی و تغییر در رویه هاست؛ از همین برای تحقق این موضوع و  پیشرفت آموزش و پرورش استان، برنامه ۵ ساله ای در حال تدوین است.

جهانتیغ بیان کرد: برای اینکه برنامه ۵ ساله تدوین و بخوبی اجرا گردد، نیاز به همکاری درون و بیرون سازمانی و مساعدت سایر دستگاه ها به ویژه استفاده از ظرفیت خیرین گرانقدر خواهد بود.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل ادامه داد: در برنامه مذکور میزان نیازمندی استان به نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و مواردی از این قبیل پیش بینی خواهد شد.

جهانتیغ گفت: هم افزایی و هم اندیشی همه حوزه ها و بخش های سازمان منجر به بهبود فرایندها خواهد شد و کیفیت بخشی را ارتقا می دهد.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل بیان کرد: در راستای عملیاتی شدن برنامه‌های آموزش و پرورش استان از نیمه دوم آبان ماه سال تحصیلی جدید بازدیدها به صورت قطبی انجام می‌گردد.

جهانتیغ افزود: در برنامه نظارتی، پایش و عملکرد تمامی مدیران مدارس سطح استان مورد نظر است و به صورت سه ماهه برای مدیران مدارس کارنامه عملکرد صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از حوادث ناخوشایند در مدارس دولتی و غیر دولتی استان و به منظور بهره‌برداری مطلوب از فضاها و تاسیسات گرمایشی مدارس در فصل سرد سال، نکاتی ایمنی را براساس دستورالعمل‌ مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی تهیه و بزودی برای ابلاغ به مدیران مدارس، ارسال می‌گردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار