چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو آغاز به کار کرد

صبح امروز چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو با حضور معاون علمی رئیس‌جمهوری آغاز به کار کرد.

از صبح امروز شنبه، ۱۳ آبان ماه در‌های سالن‌های ملل و خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران بر روی بازدیدکنندگان چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو با حضور معاون علمی رئیس‌جمهوری گشوده شد، در حالی که فعالان این عرصه اعطای ۲۱۱ گواهینامه نانو مقیاس، فروش بیش از ۳۰۳ هزار میلیارد ریال محصولات نانویی در سال گذشته و صادرات ۶۹ میلیون دلار را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

 چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو با حضور بیش از ۹۰ شرکت فعال در حوزه نانو آغاز می‌شود و قرار است تا ۱۶ آبان میزبان بازدیدگان از محصولات فناورانه شرکت‌های نانویی در حوزه‌های مختلفی نظیر نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته باشد.

بر اساس آمار‌ها ۳۵۸ شرکت دانش‌بنیان تاییدیه نانو مقیاس دارند و ۱۶۰۸ محصول در این حوزه تولید شده است. این در حالی است که در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۱۱ محصول موفق به دریافت گواهینامه نانومقیاس شده و ۳۱ محصول از فهرست محصولات دارای این تأییدیه حذف شده‌اند.

به این ترتیب تا پایان شهریور، تعداد ۱۶۰۸ محصول نانویی در بیش از ۱۵ حوزه صنعتی مبتنی بر فناوری‌های داخلی تولید و روانه بازار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار