خیران تامین‌کننده نیمی از اعتبارات مدرسه سازی فارس هستند

معاون نوسازی مدارس فارس گفت: خیرین نیک اندیش این استان در پروژه‌های مدرسه سازی و نوسازی مدارس مشارکت بیش از ۵۰ درصدی دارند و از این نظر در کشور می‌درخشند.

آرش شیروانی در آیین بهره برداری از تعمیر، زیباسازی هنرستان ابوذر غفاری لارستان که با همت خیران بهسازی شد، گفت: امروزه در آموزش و پرورش تنها ساحت علم و دانش مورد توجه نیست، بلکه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید ساحت‌های اقتصادی، اجتماعی، اعتقادی، زیبایی شناختی و زیستی نیز پرورش یابد.

او ادامه داد: خیرانی که بانی بهسازی این هنرستان شدند، دست روی نقطه‌ای گذاشتند که علاوه بر آموزش، در ساحت اقتصادی هم فعال است و زمینه اشتغالزایی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند.

معاون نوسازی، تجهیز و توسعه مدرس فارس افزود: سرمایه‌ای بالاتر از دانش آموزان که آینده سازان مملکت هستند، برای کشور وجود ندارد و باید شرایطی فراهم شود تا بتوانند در محیطی امن، ایمن و زیبا تحصیل کنند.

معاون سیاسی فرماندار لارستان در ادامه آیین بهره‌برداری این هنرستان گفت: خیر و نیک اندیشی در جامعه لارستان جاری است و در این شهرستان هفته‌ای نیست که شاهد بهره‌برداری از یک پروژه خیرساز نباشیم.

احمد علمدار اظهار کرد: آموزش و پرورش از بنیان‌های جامعه است و بدون توجه به آن، آبادانی زیرساخت‌های عمرانی نیز به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

به گفته رئیس آموزش و پرورش لارستان هنرستان ابوذر غفاری لار سال ۴۷ ساخته شده و اکنون با نزدیک به نیم قرن سابقه فعالیت، با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به همت ۲ تن از خیران تعمیر، بهسازی و زیباسازی شد.

به گفته او این هنرستان با سه هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارای ۱۹ کلاس است و پذیرای ۲۹۰ دانش آموز در پنج رشته تجهیز وسایل سرمایشی و ویدئو پروژکتور برای کلاسها، تجهیز کارگاه‌های مکانیک، الکترونیک، برق و ماشین ابزار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار