میرزایی:

برای نیل به نرم کشوری به ۳۸ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیازمندیم

مدیر کل نوسازی مدارس فارس، طی گزارشی از روند ساخت وساز مدرسه سازی در استان گفت: برای رسیدن به میانگین تعداد مدارس کشور‌ی به ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تحقق این مهم همت دولتمردان و خیرین را می‌طلبد.

میرزایی مدیر کل نوسازی مدارس با اشاره به عملکرد دولت طی دوسال اخیر گفت: ساخت ۴۰۰ باب پروژه آموزشی و پرورشی با گنجایش ۲ هزار ۲۵۰ کلاس درس در ۲۸۵ هزار متر مربع مساحت زیربنا با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از اقدامات دولت سیزدهم درفارس بوده، اما برای نیل به میانگین کشوری به ۳۸ هزار میلیارد تومن اعتبار نیاز است.

میرزایی یادآور شد: در آغاز سال تحصیلی امسال نیز ۱۰۴ باب فضای اموزشی با ۵۲۰ کلاس درس در بیش از ۶۲ هزار مترمربع مساحت زیر بنا تحویل آموزش وپرورش شده است که برای احداث ان‌ها ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی وخیرین هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس با اشاره به وجود بیش از ۸ هزار مدرسه با جمعیت دانش آموزی ۹۵۰ هزار نفر در سطح استان گفت: از این تعداد حدود ۸۷۰ باب مدرسه به مقاوم سازی و ۸۰۰ آموزشگاه نیز به تخریب و باسازی نیاز دارند و از طرفی با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان‌های بزرگ همچون، شیراز، مرودشت، جهرم، کازرون و ...،۱۱۸ باب آموزشگاه نیز کمبود داریم که مشکلات کار را بیشتر کرده است.

میرزایی سفر هیات دولت به فارس و بررسی وضعیت ساخت و ساز فضا‌های آموزشی را برای استان پر برکت دانست و افزود: در این سفر برای تکمیل پروژ‌های نیمه تمام اعتباری بالغ بر ۲ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و از آنجاکه تامین ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه جهت ساخت مدارس موردنیاز به یکباره میسر نیست مقرر شد، طی سال جاری و سال آینده نیز،۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این امر تخصیص یابد. 

مدیرکل نوسازی مدارس فارس عملکرد خیرین در استان را درخشان توصیف کرد و یاد آورشد: خیرین برای ساخت فضا‌های آموزشی سنگ تمام گذاشتند و هرسال یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این مهم منظور می‌کنند که بهمین جهت از ائمه جمعه که ارتباط صمیمی با مردم و خیرین دارند، تقاضا داریم برای استفاده از اعتبارات آن‌ها حداقل در امر مدرسه یاری مساعدت کنند.

او با توجه به وجود بیش از ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در فارس که ۲۷۰ باب از آن‌ها دولتی است گفت: می‌توان این پروژ‌ها را با مشارکت خیرین تکمیل کرد و حتی بجای یک خیر، از توان مالی دویا سه خیر بهره جست ونام همه آن‌ها را در فضای اموزشی قید کرد تا بتوان فضای ایمن و شاداب برای دانش آموزان فراهم ساخت.

او با تقدیر از مقام ارشد استان در مهم جلوه دادن امر مدرسه سازی برای فرمانداران، بخشداران، شهرداران و افزایش ۲۵۰ درصدی اعتبارات استانی امر مدرسه سازی افزود: از دستگا‌های خدمات رسان بویژه آب، برق وگاز تقاضای همکاری در وصل انشعبات مربوطه در مدارس نوساز را داریم چراکه برخی اوقات پروژ ه‌ای با ده‌ها میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، بخاطر عدم این امکانات برای افتتاح با مشکل مواجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.