سفیر سابق آمریکا در اسرائیل: زمان استعفای نتانیاهو فرا رسیده است

سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی گفت که روز‌های نخست وزیری بنیامین نتانیاهو در اسرائیل به پایان رسیده است.

دنیل کورتزر، سفیر سابق آمریکا در تل آویو، در مقاله‌ای در مجله آمریکایی فارین پالیسی تأکید کرد که نتانیاهو دو راه دارد: اول اینکه مسئولیت شکست‌های سیاسی، اطلاعاتی و عملیاتی را که پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر رخ داد، بر عهده بگیرد و گزینه دوم این است که او از طرف کمیته حقیقت یابی که پس از جنگ تشکیل می‌شود، مجبور خواهد شد تا از سمت خود کناره گیری کند.

این دیپلمات آمریکایی که پیش از این سفیر کشورش در مصر نیز بود، معتقد است که نتانیاهو باید پیش از اینکه اندک آبروی باقی مانده خود را از دست بدهد باید این سمت را رها کند.

کورتزر خاطرنشان کرد که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به طرز چشمگیری تصویری را که نتانیاهو برای خود به عنوان «نگهبان وفادار اسرائیل» در سال‌های طولانی ترسیم کرده بود، از بین برد.

به دنبال عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی انجام داد و منجر به کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی از جمله صد‌ها سرباز و اسیر شدن بیش از ۲۳۰ نفر دیگر شد، انتقاداتی را متوجه فرماندهی نظامی و سیاسی اسرائیل به ریاست نتانیاهو کرد.

انتقادات از نتانیاهو پس از آغاز جنگ رژیم اشغالگر علیه غزه ادامه یافته است. این جنگ تاکنون منجر به شهادت بیش از ۹۰۰۰ فلسطینی شده و در مقابل نیز تلفات سنگینی را برای خود رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
مشکل جبهه مقاومت با دست نشانده ای به اسم نتانیاهونیست مشکل اصلی باغده سرطانی صهیونیست جهانیه که باید جراحی وریشه کَن بشه به امیدویاری خدا?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
از طرف یکی خبر میزارید آخرش هم اضافه میشه یعنی اون گفته
آخرین اخبار