آغاز مرحله سوم اعطای بورسیه‌ تحصیلی به دانشجویان افغانستانی در پاکستان

پاکستان همزمان با اخراج مهاجران افغانستانی ۴۵۰۰ بورسیه جدید به دانشجویان افغانستان اختصاص داد.

در حالی‌که حکومت موقت پاکستان دستور اخراج مهاجران افغانستانی از این کشور را صادر کرده است کمیسیون عالی آموزش این‌ کشور از راه‌اندازی مرحله سوم برنامه اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان افغانستانی خبر داده است.

کمیسیون آموزش عالی پاکستان اعلام کرد در این مرحله از بورسیه‌های علامه اقبال لاهوری، چهار هزار و ۵۰۰ بورسیه به دانشجویان افغانستان اختصاص یافته است‌.

مددعلی سندی، وزیر آموزش و‌ پرورش مسلکی پاکستان نیز در مراسم فراغت ۲۸۱ دانشجوی افغانستان از دانشگاه‌های این کشور آغاز مرحله سوم بورسیه‌های اقبال لاهوری را تایید کرده است.

 در مراسم فراغت دانشجویان افغانستان معاونان نخست‌وزیر موقت پاکستان، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان، وزیر امور خارجه پاکستان، رییس شورای امنیت ملی و دیگر مقامات این کشور حضور داشته‌اند.

مقامات پاکستانی در این مراسم به دانش‌جویان افغانستان توصیه کرده‌اند که پس از بازگشت به افغانستان چالش‌های کشورشان را شناسایی و به حل آن بپردازند.

مختار احمد، رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان در مراسم فارغ تحصیلی دانشجویان افغانستانی افغانستان را برادر خواند و بر حمایت پاکستان از این کشور تاکید کرد. او به دانشجویان افغانستانی گفته که پاکستان خانه دوم آنان است.

این اظهارات در حالی مطرح‌ می‌شود که پاکستان از یک‌ ماه به این‌سو ده‌ها هزار مهاجر افغانستانی را مجبور به ترک این کشور کرده‌اند.

پاکستان مدعی است که شهروندان افغانستان که طی چهل‌ سال در آن کشور زندگی کرده‌اند، برای امنیتی ملی این کشور تهدید محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.