بهره برداری از ۶۰۰ واحد نوسازی مسکن در بافت فرسوده کردستان

با حضور وزیر راه و شهرسازی، هشت پروژه ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و ۶۰۰ واحد نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی امشب در این آیین نمادین که در ناحیه منفصل شهری نایسر برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه اجرای مسیر ریلی همدان-سنندج آثار اقتصادی زیادی غیر از جابجایی مسافران دارد که سال‌های آینده نتایج آن را خواهیم دید، افزود: تداوم این خط ریلی تا مرز باشماق، آن را به یک مسیر ترانزیتی تبدیل می‌کند که برای کشور ثروت آفرینی خواهد کرد.

مهرداد بذرپاش با اشاره با افتتاح پروژه‌های متعدد مسکن در این استان اظهار کرد: بیشتر مناطق استان کردستان کوهستانی یا دارای زمین‌های کشاورزی درجه یک و ۲ است که برای ساخت مسکن مناسب نیست، ولی با همت مضاعف بخش زیادی از کسری زمین در این منطقه برطرف شد و سرعت ساخت مسکن افرایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در این سفر آغاز خواهد شد، افزود: مرحله اول واگذاری زمین در روستا‌های کشور امروز با تحویل ۶ هزار قطعه زمین در استان کردستان آغاز شد و این واگذاری‌ها تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی خدماتی نیز امروز در حوزه بازآفرینی با شتاب و استفاده بهتری تقدیم مردم می‌شود، گفت: چند پروژه دیگر در حوزه‌های ساخت مدرسه و یا مجموعه ورزشی و فضای سبز در منطقه نایسر با همکاری شهرداری احداث شود تا سرانه را در این بخش‌ها ارتقا دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.