آغاز بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه هورامان

مدرسه ۱۲ کلاسه شهید خضری هورامان واقع در شهرستان سرواباد، با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به بهره برداری رسید.

این مدرسه سال گذشته به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری به استان کردستان آغاز شد و در کمتر از یکسال در دومین سفر رئیس جمهوری به استان کردستان افتتاح و به بهره برداری رسید.
این دبیرستان ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع و با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهوری به استان کردستان در سال گذشته بود.
فرماندار شهرستان سروآباد در آیین افتتاح این دبیرستان گفت: احداث یک دبیرستان ۱۲ کلاسه در شهر اورامان تخت یکی از ضروریات این شهرستان بود، چون نبود فضای آموزشی مناسب در این منطقه مرزی می‌تواند در آینده دانش اموزان منطقه تاثیرگذار باشد و باتوجه به اینکه کولبری در این منطقه رواج دارد توجه نکردن به وضعیت آموزشی این منطقه باعث گرایش دانش آموزان به کولبری و ترک تحصیل خواهد شد.
حسن زارعی افزود: توجه ویژه به آموزش و پرورش بسیار مهم و ضروری است، چون زیربنای توسعه و پیشرفت در هر منطقه‌ای در آموزش و پرورش پویا و قوی است.
زارعی گفت: در دوران قبل از انقلاب در شهرستان‌های مریوان و سروآباد و حتی سنندج فقط یک متخصص و یک پزشک وجود داشت که حتی نمی‌توانستند با بیماران ارتباط کلامی برقرار کنند، اما امروز می‌بینیم که در دورترین روستای منطقه اورامان که روستای ناو است بیش از ۱۲۰ نفر پزشک، متخصص و نیروی کادر درمانی رشد و تربیت یافته اند و مشغول خدمت به مردم هستند که این مهم بیانگر توجه ویژه نظام و دولت به تحصیل و پیشرفت و ترقی مردمان این مرزو بوم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.