بحرین روابط اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد

پارلمان بحرین اعلام کرد در راستای «حمایت از آرمان فلسطین» فعلا همه روابط اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ای که در وب سایت پارلمان بحرین منتشر شده، این کشور سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی را فراخواند و تصمیم گرفت که فعلا همه روابط اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی متوقف کند.

به گزارش روزنامه انگلیسی‌زبان نشنال، یک منبع نزدیک به دولت بحرین صحت بیانیه منتشر شده از سوی پارلمان را تایید کرد. بر اساس بیانیه پارلمان بحرین، این تصمیمات در حمایت از «آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم این کشور» گرفته شده است. 

روز گذشته نیز اردن با انجام اقدامی مشابه، «فورا» سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی را به دلیل «فاجعه انسانی بی‌سابقه» در غزه فراخواند. 

گفتنی است، بحرین در سال ۲۰۲۰ روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده بود. 

در آستانه یک ماهه شدن بمباران‌های رژیم اشغالگر در نوار محاصره شده غزه، امروز حملات رژیم صهیونیستی در شمال غزه افزایش یافت. مقامات فلسطینی آمار شهدا را تا کنون حداقل ۹ هزار نفر اعلام کرده‌اند.  از سوی دیگر، با ادامه محاصره و عدم امکان وارد کردن سوخت به غزه، بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین، تنها مرکز درمانی غزه که به بیماران سرطانی خدمات می‌داد، پس از اتمام سوخت مجبور به تعطیلی شد. گفته می‌شود بیمارستان «اندونزی» غزه نیز فعلا با ژنراتور پشتیبان کار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نویان جان
۱۹:۵۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
روابط سیاسی رو هم قطع کنید. سفیرشون رو هم اخراج کنید. دیگه هم رابطه برقرار نکنید. اگه عرضه دارید پایگاه نظامی آمریکا رو هم تو کشورتون تعطیل کنید.
آخرین اخبار