تولید بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند در میاندوآب

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب پیش بینی کرد که امسال بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند در این شهرستان تولید شود.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه کارخانه قند میاندوآب تاکنون ۱۰۰ هزار تن چغندرقند تولیدی کشاورزان این شهرستان را خریداری کرده است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شود.

وی با مطلوب ارزیابی‌کردن روند تحویل چغندرقند تولیدی کشاورزان شهرستان به کارخانه قند میاندوآب افزود: امسال ۴ هزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته است.

مقدم با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند امسال به ازای هرکیلوگرم با عیار۱۶ درصد، ۲۸ هزار ریال تعیین شده است، اضافه کرد: ۱۰۰ درصد مبالغ مربوط به خرید چغندرقند به طورکامل به حساب چغندرکاران واریز شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به ازای هرتن چغندرقند تحویلی کشاورزان، مقدار ۲۰ کیلوگرم تفاله چغندرقند و دو کیلوگرم قند به‌عنوان جایزه، به چغندرکاران تحویل داده می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب، با اشاره به اینکه متوسط عیار چغندرقند تولیدی در شهرستان میاندوآب ۱۵.۸۵ و اُفت آن ۲.۹۰ درصد است، اضافه کرد: تحویل چغندرقند در کارخانه قند میاندوآب به‌صورت منظم و بدون ازدحام انجام می‌گیرد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.