رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مطرح کرد:

پیش بینی برداشت ۹۰ هزار تن چغندر در خراسان شمالی

یوسفی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۹۰ هزار تن چغندر برداشت شود که نسبت به سال زراعی گذشته پنج درصد کاهش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبدالله یوسفی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سطح زیر کشت چغندرقند را درآغاز خرید چغندر قند کارخانه قند شیروان ازکشاورزان خراسان شمالی سال زراعی گذشته هزار و ۸۰۰ هکتار اعلام کردو گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۹۰ هزار تن چغندر برداشت شود که نسبت به سال زراعی گذشته پنج درصد کاهش دارد.

یوسفی با بیان اینکه میانگین عملکرد چغندرقند در هر هکتار ۵۰ تن است افزود: با توجه به اینکه محصول چغندرقند توسط کارخانه خرید تضمینی می‌شود کشاورزان از فروش آن مطمئن هستند.


بیشتر بخوانید


او  با اشاره به آغاز خرید چغندر قند در کارخانه قند شیروان، گفت: امسال هر کیلوگرم چغندر قند با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک کرایه حمل ۱۳ هزار ریال از چغندرکاران خریداری می‌شود.

برداشت چقندرقند در برخی از مناطق خراسان شمالی تا ۱۵ آذر ماه نیز ادامه دارد.

خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت چغندر قند رتبه نُهم و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد سطح کشت چغندرقند کشور، ۱.۵۱ درصد محصول را تولید می‌کند.

کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی‌ترین واحد‌های تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی آن تبدیل چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.