آستین: در صورت قطع کمک‌های آمریکا به اوکراین، روسیه پیروز جنگ خواهد شد

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد اگر واشنگتن دست از حمایت کی یف بردارد، پوتین پیروز خواهد شد.

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. با این حال، ناتوانی کی یف در کسب دستاور قابل توجه در جبهه‌های نبرد، بی تمایلی جمهوریخواهان برای مقابله با روسیه، و نیز شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه باعث شده است اوکراین از محور توجهات آمریکا خارج شود. موضوعی که می‌تواند تبعات سنگینی برای کی یف داشته باشد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد اگر آمریکا حمایت‌های خود را از اوکراین قطع کند روسیه در جنگ پیروز خواهد شد. 

آستین که در کنگره آمریکا برای جلب حمایت قانونگذاران به منظور تصویب بودجه پیشنهادی دولت بایدن برای اوکراین سخنرانی می‌کرد، افزود: من می‌توانم تضمین دهم بدون حمایت‌های ما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه موفق خواهد شد. 

وی تاکید کرد: اگر هم اینک ما به حمایت‌های خود از اوکراین پایان بخشیم پوتین قوی‌تر خواهد شد و در انجام اموری که به دنبال آن است موفق خواهد بود.

آستین از قانونگذاران آمریکایی خواست بودجه ۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری پیشنهادی دولت بایدن را برای حمایت از اوکراین تصویب کنند. 

با این حال، برخی قانونگذاران جمهوریخواه مخالف این امر هستند. از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، کنگره آمریکا ۱۱۳ میلیارد دلار بودجه برای این کشور در قالب بسته‌های کمک‌های تسلیحاتی و مالی تصویب کرده که دستاورد قابل توجهی در پی نداشته است. 

کی یف به شدت برای ادامه جنگ و دفاع از خود به کمک‌های خارجی به ویژه کمک‌های آمریکا نیازمند است. اوکراین دیروز از تقویت نیرو‌های روسی در اطراف شهر باخموت خبر داده و اعلام کرد مسکو نیروهایش را از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر آرایش داده است. با این حال، کی یف آماده دفع حملات روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار