استاندار بوشهر:

باید نهایت بهره را از گردشگری تجاری در استان بوشهر برد

استاندار بوشهر گفت: باید از ظرفیت گردشگری استان به‌ویژه گردشگری تجاری نهایت بهره را ببریم.

احمد محمدی زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر ۶۰ درصد میگوی پرورشی و بخش عمده گوجه خارج از فصل کشور (۷۰۰ هزار تن سالانه) متعلق به استان بوشهر است.

وی افزود: در استان بوشهر ۶ میلیون اصله نخل در سطح ۳۴هزار و ۵۰۰ هکتار وجود دارد که از این مجموع چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اصله در سطح ۳۱ هکتار بارور هستند.

محمدی زاده یادآورشد: استان بوشهر با تولید میانگین سالانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن رتبه دوم تولید خرما در کشور شناخته شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر دارای قابلیت‌های متعددی در عرصه اقتصادی و تجاری است، اما به تناسب این ظرفیت مورد استفاده بهینه نشده است.

وی با اشاره به اینکه بوشهر دارای پیشینه تجارت و بازرگانی است و روزگاری قطب تجارت کشور بوده است افزود: باید از ظرفیت گردشگری استان به‌ویژه گردشگری تجاری نهایت بهره را ببریم.

محمدی زاده افزود: حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان استان در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی مناسبی برای بهبود وضعیت اشتغال پایدار جوانان بومی استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیروگاه اتمی، تاسیسات صادرات نفت و همچنین صنایع سیمان و صنایع تبدیلی کشاورزی، بوشهر را به استانی صنعتی تبدیل کرده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: از نیمه دی‌ماه پارسال تا فروردین ماه امسال، بیش از هشت میلیون نفر شب اقامت در استان بوشهر ثبت شده که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، پول وارد استان کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.