وزیر اقتصاد و دارایی:

تا پایان سال صورت مالی ۲ هزار شرکت دولتی دیگر را منتشر خواهیم کرد

وزیر اقتصاد و دارایی از انتشار صورت مالی ۲ هزار شرکت دولتی دیگر تا پایان سال برای اولین بار خبر داد.

سیداحسان خاندوزی گفت:  طبق وعده هایی که داده بودیم توانستیم امروز صورت مالی هزار شرکت دولتی را در سامانه کدال منتشر کنیم. این در حالی است که در شروع به کار دولت میزان انتشار صورت‌های مالی صفر بود و هیچ اطلاعاتی منتشر نشده بود و در سال اول توانستیم اطلاعات صورت مالی بیش از ۳۰۰ شرکت را منتشر کنیم و سال گذشته هم صورت مالی هزار شرکت را منتشر کردیم.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی امیدواریم در سومین سال فعالیت دولت تا پایان اسفند ماه صورت مالی ۲ هزار شرکت دولتی و بخش عمومی اقتصاد را برای اولین بار منتشر کنیم.

او می‌گوید: فایده اجرای این طرح آن است که هم امکان نظارت با توجه به دستور رئیس جمهور فراهم می‌شود و انضباط مالی در شرکت‌های دولتی برای پاسخ گویی آن‌ها محقق می‌شود.

خاندوزی گفت: با توجه به اقدامات سختگیرانه در خصوص انتشار صورت مالی در سال گذشته توانستیم ۴۸ شرکت زیان‌ده را به شرکت سودده تبدیل کنیم همچنین ۱۲۳ شرکتی که زیان انباشته داشتند از این وضعیت خارج کرده و وارد دوره سود آوری کنیم. همچنین ۸۳ شرکت دولتی را نسبت به گذشته سودآور‌تر کنیم و میزان سودآوری بیش از ۱۲۳ شرکت را افزایش داده ایم واین اقدام نقش موثری در حوزه مدیریت و افزایش کیفیت اموال دولتی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار