مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام به بیش از ۲۵ میلیون تن رسید

گرایلو گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی هفت ماهه نخست امسال به بیش از ۲۵ میلیون تن رسید.

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از این مقدار عملیات بندری، حدود ۱۰ میلیون تن مربوط به تخلیه و بیش از ۱۵ میلیون تن مربوط به بارگیری کالاها است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: ترانزیت در این منطقه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۱ درصدی به بیش از یک میلیون و ۷۳۲ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین تصریح کرد: صادرات در سال ۱۴۰۲ نیز با ۶ درصد رشد به بیش از ۱۲ میلیون و ۶۹۵ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، پنج میلیون و ۵۸۱ هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر مهم کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است، سال گذشته حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود. این منطقه ویژه تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.