افزایش ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی (ره)

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:در ۱۰ماه نخست امسال حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) به ۳۹میلیون و ۳۳۰هزار ۶۳۶ تن رسید که در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - عادل دریس گفت: در این مدت ١٩ میلیون و ٢٣٩ هزار و ۶٧ تن انوع کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ١٩ درصد رشد داشته است.

به گفته او ٢٠ میلیون و ٩١ هزار و ۴۵۶ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر راهبردی بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ٢١ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: در ۱۰ ماهه نخست امسال میزان تخلیه کالا‌های اساسی (نهاده‌هایی دامی و غلات) از کشتی‌ها ١۵میلیون و ١٢۵ هزار و ۶٣۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ٢٠ درصد رشد داشته است.

بندر امام خمینی (ره) در۱۲۰کیلومتری جنوب اهواز در خور (کانال) موسی واقع شده و توان پهلوگیری کشتی‌های بالای ۱۰۰هزار تن را دارد.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی وغیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) حدود ۵۰ میلیون تن است.

بنادر امام، آبادان، ماهشهر و خرمشهر از مهمترین بنادر خوزستان و بنادر اروندکنار، چوئبده، شادگان و هندیجان از بنادر کوچک استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار