ایمنی پروازها در فرودگاه مهرآباد با تجهیزات روز دنیا افزایش می یابد

سرپرست ماشین آلات فرودگاه مهرآباد گفت: ایمنی پرواز‌ها در فرودگاه مهرآباد از طریق عملیات لاستیک زدایی با استفاده از جدیدترین ماشین آلات اجرایی افزایش می‌یابد.

عباس غفرانی گفت: سرپرست ماشین آلات فرودگاه مهر آباد گفت: این فرودگاه دارای دو باند است که با توجه به تعداد نشست و برخاست پروازها این باندها نیاز به عملیات لاستیک زدایی دارند و باتوجه به افزایش تعداد پروازها باند پروازی ۲۹ راست و چپ با استفاده از سیستم مکانیزه واترجت از جدیدترین و به‌روزترین فناوری موجود در کشور لاستیک‌زدایی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد پروازها در طول روز این عملیات در طول شب انجام می شود تا شاهد متوقف شدن پروازها در طول روز نباشیم.

وی گفت: عملیات لاستیک‌زدایی از اول آبان در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بر روی دو باند پروازی شروع شد. بیش از ۱۶ هزار متر مربع از بیش از ۱۶ هزار متر مربع از باند پروازی ۲۹ راست وچپ عملیات لاستیک‌زدایی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد انجام می شود.

 غفرانی بیان کرد: نشست و برخاست هواپیما و آثار لاستیک به جا مانده بر روی باند مخاطراتی را به همراه خواهد داشت، به همین منظور عملیات لاستیک‌زدایی در راستای افزایش ایمنی سطوح پروازی انجام می شود و پس از انجام تست اصطکاک صورت می‌پذیرد و در صورتی‌که تست اصطکاک کمتر از استاندارد لازم باشد، لاستیک‌زدایی الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار