خادمی:

امکان تردد بار و مسافر از خلیج‌فارس به گرجستان فراهم می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل راهگذر شمال به جنوب ارمنستان با همکاری شرکت‌های ایرانی امکان تردد از خلیج‌فارس به گرجستان فراهم می‌شود.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور و معاون وزیر راه گفت: با تکمیل راهگذر شمال به جنوب ارمنستان و اتصال آن به راهگذر ایران امکان تردد بار و مسافر از خلیج فارس به گرجستان و دره سیاه فراهم می‌شود.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه راهگذر ارمنستان با مشارکت و همکاری شرکت‌های ایرانی ساخته می‌شود؛ اظهار کرد: هدف کشور ارمنستان از راه اندازی کریدور شمال-جنوب  آن است که از مرز گرجستان به ایروان و از آنجا به سمت نوردوز  هدایت شود و کشور ایران هم طبق برنامه‌ریزی که انجام داده است قصد دارد با راه اندازی کریدور خود از نوردوز به سمت ورزقان، تبریز و آزاد راه تبریز به تهران اتصال پیدا کند.

 خادمی بیان کرد: ایران در حال حاضر با احداث یک مسیر جاده‌ای از سمت تبریز به مرز نوردوز شرایط تکمیل این کریدور ارتباطی با کشور ارمنستان را فراهم می‌کند که در صورت تکمیل علاوه بر کاهش مسیر قابل رقابت با کریدور‌های موازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار