لزوم تقویت کارکرد و نقش مساجد در کشور

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: بر اساس ایده این بنیاد تلاش داریم با توانمندسازی ارکان مسجد از امام جماعت گرفته تا حضور گروه‌های مردمی، کارکرد‌ها تقویت و تاثیرگذاری آن در جامعه بیش از گذشته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ناصر میرمحمدیان امروز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: همه به اهمیت و محوری بودن مسجد ایمان دارند به‌طوری‌که اگر مسجد نباشد امکان تشکیل تمدن اسلامی وجود ندارد و ما سنگر خود را از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به تدوین سند ملی مسجد از سوی بنیاد هدایت، تصریح کرد: برای تدوین این سند که سه سال به طول انجامید با اندیشمندان بسیاری هم‌فکری شده و کتب و مطالعات قبلی مورد استفاده قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: در یک جمع‌بندی انجام شده به این رسیدیم که یکی از مشکلات جدی ما در حوزه راهبری مسجد است و نهاد‌های دخیل، با یکدیگر هم‌افزا نیستند و پیوند نخورده‌اند، اما مشکل اصلی‌تر این است که مردم از مسجد فاصله گرفته‌اند و سازوکار مناسبی برای جذب مردم به مسجد نداریم.

میرمحمدیان یادآور شد: از دیگر مشکلات ما در حوزه مسجد این است که تعریف ما از مسجد گاهی اشتباه است و در بسیاری از موارد مسجد محدود به عبادت شده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کارکرد جامعی نداشته است، افزود: در ابتدای انقلاب مساجد پرشور و حرارت بودند و کمیته‌های انقلاب اسلامی و اعزام به جنگ داشتند.

میرمحمدیان رسالت بنیاد هدایت در مساجد را توانمندسازی ارکان مسجد از طریق هدایت نرم‌افزاری عنوان کرد و گفت: این اقدام شامل تولید دانش، گفتمان‌سازی، طراحی عملیات‌ها، شبکه سازی و توانمندسازی است و در این ایده جایگاه کنشگران مسجدی را مشخص می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار