کدام محور‌های سمنان در مسیر تهران- مشهد بیشترین سهم از تصادفات را دارند؟

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: بیشترین تصادفات در محور‌های مواصلاتی اصلی استان مربوط به سه محور سمنان- دامغان، آرادان- سرخه و میامی- سبزوار است.

سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: تمامی محور‌های پرحادثه استان سمنان بخشی از محور ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان به ویژه در محور تهران به مشهد (محور جنوبی) است.

وی بیان کرد: واژگونی، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی رانندگان، از جمله عوامل مهم در وقوع تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان سمنان است.

وی تصریح کرد: پلیس با تمام توان و تجهیزات نظارتی برای کاهش تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان سمنان تلاش می‌کند و طبق گزارش‌ها تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان سمنان در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: تخلفات حادثه‌آفرین زمینه‌ساز بروز خیلی از تصادفات است؛ به همین دلیل پلیس و بیمه برای آن‌ها هم جریمه و هم نمره منفی درنظر گرفته و نیمه نخست امسال برخورد با رانندگان دارای تخلف حادثه‌ساز در محور‌های مواصلاتی استان ۲۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، واژگونی در جاده‌های استان سمنان سهم حدود ۶۰ درصدی از حوادث رانندگی دارد که از میانگین کشوری بالاتر است.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های استان سمنان، یکی از محور‌های پرترافیک کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار