برگزاری مراسم تحلیف ۹۰ کارآموز کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

۹۰ نفر از کارآموزان کانون‌های وکلای دادگستری کرمانشاه با برگزاری آیین تحلیف به جامعه وکلای استان پیوستند.

محمدطاهر نعلینی رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در مراسم، با اشاره به تحلیف ۹۰ کارآموز کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، گفت : در حال حاضر تعداد وکلای کانون وکلای دادگستری استان به حدود هزار نفر رسیده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۰۰ کارآموز دیگر مشغول گذراندن دوره کارآموزی خود هستند که حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد.

به گفته رئیس کانون وکلای دادگستری استان برای سال‌جاری هم حدود ۳۱۱ نفر در آزمون کارآموزی وکالت قبول شده اند.

ابراهیم کیانی نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) هم بااشاره به هجمه‌هایی که به کانون‌های وکلا وارد می‌شود، اظهار کرد: اجرای عدالت زمانی محقق می‌شود که قاضی و وکیل مستقل باشد، اما اکنون در برهه‌ای هستیم که افرادی غیرمتخصص، کانون وکلا و وکیل را نشانه گرفته اند.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی که باید بهترین قوانین و قواعد را برای ارتقاء جایگاه وکیل تصویب کند، اکنون می‌خواهد قواعد بازاری را بر آن حاکم کند.

کیانی تصریح کرد: وکلا نباید وارد بازی‌هایی شوند که نهاد وکالت را نشانه گرفته، لذا هم قسم می‌شویم و اجازه نمی‌دهیم به شغل شریف وکالت اقتصاد حاکم شود و بنیاد‌های حقوقی را متزلزل کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صدور پروانه و باطل شدن پروانه وکلا در اختیار کانون‌های وکلاست، افزود: می‌خواهند صدور و ابطال پروانه وکلا را در اختیار خود بگیرند و وکیل را دولتی و زیرمجموعه وزارت اقتصاد کنند، اما کانون‌های وکلا ساکت نخواهند ماند و با صدای رسا نسبت به این مسئله اعتراض می‌کنند.

نایب رئیس اسکودا گفت: اگر وکیل دادگستری دولتی شود، استقلال کانون وکلا خدشه دار می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.