معاون سازمان ثبت در امور املاک و کاداستر کشور:

۱۳۴ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور حدنگاری شده است

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از مجموع ۱۳۶ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از ۱۳۴ میلیون هکتار حدنگاری شده است.

صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه، سیاست‌های سازمان ثبت را هم سو با قوه قضاییه در اجرای سند تحول قضایی و نیز صدور اسناد و ارایه خدمات به مردم دانست و افزود: در سازمان افراد برای انجام امور خود با فرآیند الکترونیک مواجه هستند و انجام کار از مرحله ثبت یک شرکت تا انحلال آن به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به تازگی بازپروری سامانه ثبت شرکت‌ها با نگاه ساده‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفته است تا جایی که انجام کار نیاز به هیچ کاربری نداشته باشد.

کشاورز افزود: ارتقا و باز طراحی سامانه ثبتی از مهرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و به موازات آن پلتفرم جامع ثبتی که نیازمندی‌های مردم را از طریق آن انجام می‌دهد، انشاءالله در ۲۲ بهمن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون املااک و کاداستر کشور در ادامه با اشاره به طرحی که در جهت تسریع در فرآیند تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد به مجلس ارایه شده بود یادآور شد: خوشبختانه طرح پس از اصلاحات لازم در مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به سرانجام رسید.

وی افزود: این طرح اهداف مختلفی از جمله جلوگیری از انجام نقل و انتقالات عادی، ساماندهی مشاورین املاک، تثبیت در صدور اسناد مالکیت و رفع موانع و نهایتا تسریع و تسهیل تنظیم اسناد را دنبال می‌کند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به اهمیت و ضرورت حدنگاری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یادآور شد: حدنگاری در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تقریبا به سرانجام رسیده است، اما در رابطه با اراضی کشاورزی کاستی‌هایی وجود دارد.

«شهرام کرمی» افزود: باتوجه به تقاضا محور بودن موضوع صدور سند برای اراضی زراعی از سوی مردم سختی‌هایی وحود دارد مضافا اینکه اقناع مردم به خوبی انجام نشده است و گا‌ها باور‌های اشتباهی وجود دارد بنابراین باید با اقناع و تشویق بیشتر رغبت مردم را برای انجام کار بالا برد.

رییس شورای قضایی استان کرمانشاه انجام کار در حوزه کاداستر اراضی کشاورزی در استان را مطلوب ندانست و گفت: امیدواریم با حضور آقای حسن پور مدیر جدید ثبت اسناد کرمانشاه که نیروی جوان و با انگیزه‌ای هستند و همراهی و همدلی همه نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط این بخش از حدنگاری نیز به سرانجام برسد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات «فرهاد نوری»، «سجاد حسن پور» به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.