حدود ۱۷ تن فرآورده خام دامی در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۱۶ هزار و ۹۳۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی طی نیمه نخست امسال در این شهرستان کشف، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: از این مقدار گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف، هزار و ۷۱۴ کیلوگرم در بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران و غذاخوری، قصابی، مرغ و ماهی‌فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی کشف و ضبط شده بود.

وی با اشاره به اینکه بازرسان ۲ پرونده قضایی و ۱۲ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل دادند، افزود: این فرآورده‌های دامی به دلیل پایان تاریخ مصرف، نگهداری در شرایط نامناسب و نداشتن شرایط استاندارد از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: بازرسان این اداره هنگام نظارت بر کشتار دام و طیور نیز ۶ هزار و ۶۵ کیلوگرم گوشت قرمز و ۹ هزار و ۱۵۱ کیلوگرم گوشت سفید را قبل از ورود به بازار از چرخه مصرف خارج کردند.

وی افزود: کارشناسان این شبکه امسال در کشتارگاه دام بر ذبح سه هزار و ۲۳ راس گاو و ۱۶ هزار و ۳۸ راس گوسفند و بز و در کشتارگاه طیور بر بسته بندی ۷۷۶ هزار قطعه مرغ نظارت کردند.

آغاز از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.