سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در بخش فرآوری سنگ سلستین در فیروزه

فرماندار فیروزه گفت: طی بازدید نماینده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) از معدن سلستین این شهرستان مقرر شد قرارگاه مذکور بررسی‌های لازم را در حوزه فرآوری این کانی با ارزش به عمل آورده و در صورت وجود صرفه اقتصادی مشارکت کند.

مهدی باغیشنی فرماندار فیروزه گفت: ذخایر معدن سلستین در مرحله اکتشاف است که در محدوده معدن گچ مروارید فیروزه واقع شده است و فرآوری آن در داخل کشور می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی برای کشور و منطقه داشته باشد.

مهدی باغیشنی افزود: سلستین یا سلستیت متشکل از سولفات استرانسیم می‌باشد؛ دلیل این نام‌گذاری این است که گاهی بیرنگ، سفید، سبزآبی، آبی، زرد و قرمز دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کانی سنگ به صورت رسوبی در معادن روباز یافت شده و از آن استرانسیوم تولید می‌شود که این مواد معدنی در صنایع دارویی و نظامی و علاوه بر آن در صنایع مختلفی همچون ساخت لامپ‌های فلوئورسنت (کم مصرف) و لامپ تصویری تلویزیون‌های رنگی و ساخت آتش زنه کاربرد دارد.

فرماندار فیروزه گفت: صنایع تولیدی از سلستین برای ترکیبات دارویی ساخته شده است و همچنین مشکلاتی مانند سردرد را کاهش می‌دهد

وی ادامه داد: صنایع تولیدی از سلستین برای ترکیبات نظامی ساخته شده است که کاربرد آن‌ها شامل دستگاه‌های سیگنال یابی، منور‌های رنگی، ردیابی مهمات کاربرد ویژه‌ای می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.