اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مدرسه استثنایی رزن

فرماندار شهرستان رزن از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مدرسه استثنایی در این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار گفت: امسال افزون بر ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آموزش و پرورش شهرستان اختصاص دادیم که اختصاص این میزان اعتبار به نوسازی مدارس بیشتر بوده، اما با وجود اختصاص اعتبارات بیشتر به نوسازی مدارس از نوسازی مدارس گلایه‌مندیم چراکه ضعف عملکردی آن در شهرستان مشهود است.

او در ادامه با بیان اینکه هر یک از روستا‌های سطح شهرستان که آسفالت شوند محوطه مدارس آن نیز آسفالت خواهند شد، افزود: ۴۲ میلیارد تومان در حوزه روستایی و ۲۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌های شهرستان دارای اعتبار هستیم و هر مدرسه که نیاز به آسفالت داشته باشد هیچ‌گونه مشکلی در این رابطه نداریم.

فرماندار شهرستان رزن در ادامه با اشاره به اجرای طرح عجمیان در سطح مدارس شهرستان رزن با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی و دانش‌آموزان، گفت: در ۵۰ درصد از ۸۶ مدرسه فعال سطح شهرستان امسال طرح عجمیان اجرا شده است.

غفاری آثاراز رتبه نخست آموزش و پرورش شهرستان رزن در سطح استان همدان در زمینه جهاد تبیین خبر داد و گفت: در سطح مدارس شهرستان کلاس‌های بصیرتی، عقیدتی، تربیتی و آموزشی و جهاد تبیین و کلاس‌های مختلفی برای دانش‌آموزان برگزار شده و در حال برگزاری است که در همین رابطه شهرستان رزن رتبه یک را در سطح استان در زمینه جهاد تبیین در سطح مدارس کسب کرده است.

او با بیان اینکه فرمانداری رزن در برگزاری جشن ستارگان با آموزش و پرورش همکاری لازم را خواهد داشت، گفت: در بحث ساخت زمین چمن مدارس در سطح روستا‌های بزرگ با جمعیت بالا در همکاری با آموزش و پرورش و خیرین پای کار خواهیم بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن از برگزاری ۱۵۶ یادواره شهدا در سطح مدارس این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در سال‌جاری بیش از ۲۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان رزنی به باغ موزه دفاع مقدس استان همدان اعزام شده‌اند.

غفاری آثار گفت: معدل شهرستان رزن به لحاظ آموزشی ۲.۵ نمره از کشور بالاتر بوده ضمن اینکه درصد قبولی در امتحانات نهایی دانش‌آموزان آن نیز در سال‌جاری ۱۳ درصد از کشور بالاتر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.