خونِ کودکان غزه روی بوم‌ِ هنرمندان هنر‌های تجسمی

قلم‌ها آغشته به خونِ کودکان غزه، تفنگ صهیونیست‌ها بی فشنگ و آسمان پر دود و ظلمت فلسطین در رویای آزادی از سوی هنرمندان به تصویر کشیده شدند.

هنرمندان هنر‌های تجسمی به یاد کودکان غزه و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی آثار خود را در کارگاه تجسمی «کوتاه‌تر از کودکی» در حوزه هنری انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند. 

کودکی معصوم با چشمانی بسته در آغوش پدرش به خواب رفته است. پدر با تمام وجود آغوشش را پناهگاه کودکش را کرده است. دیگر از ترس و واهمه خبری نیست. او با لباسِ کفن برای رفتن به دنیایی دیگر آماده شده است.

کودکان غزه

زردی و روشنایی پس زمینه بیشتر از رنگِ خون در بوم نقاشی چشم‌نوازی می‌کند. درخت سخت و تنومند است، این را از گیاه سبز رنگی که کنارش قد کشیده می‌توان فهمید. اما ناگهان تبر به جان درخت می‌افتد و آن را از وسط قطع می‌کند. درون درخت کودکی به پهلو دراز کشیده، که کفن پوش است و اطراف درخت را خونی مالی کرده است. 

کودکان غزه

انگار یک دیوارِ بتنی با رنگ‌های دودی و سیاه بر بوم نقاشی نقش بسته است. روی دیوار بازی لی لی کشیده شده است. به شماره ۷ که می‌رسد، روزنه‌ای از امید و آزادی به روی کودکان غزه گشوده می‌شود. حائلی که پیش از این سد راه کودک فلسطینی شده بود.

کودکان غزه

سیاهی و غبار بر تصویر غلبه کرده است. هر چشم به سمت پایین تصویر می‌رود، سنگ و کلوخ‌های بیشتری به چشم می‌خورد. چشم‌ها سیاهی و ظلمت را رد می‌کند، تا اینکه به پرونده‌ای می‌رسد که در کمال مظلومیت زیر مخروبه‌ها جان سپرده است.

کودکان غزه

روی سیم خاردارهایِ مرز نوار غزه پرنده‌ای نشسته، که مفاهیم آزادی و مقاومت را سر می‌دهد.

کودکان غزه

این تصاویر گوشه‌ای از زبانِ هنرمندانی بود که تصمیم گرفته بود کشت و کشتار و فجایع انسانی صهیونیست‌ها را با زبان هنر که لطیف و دغدغه‌مند است، به تصویر بکشند.

کودکان غزه

کودکان غزه

کودکان غزه

کودکان غزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
ایکاش می شد از مرز مردم غزه خارج می شدند واین ور مرز برای یاری وامدادشان می رفتند این قدر صحنه ها وحشتناک هست که دل آدمی تاب نمی آورد مرگ به اسراییل و همدستانش که یاریش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۸:۴۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
کودکانی که هرگز بزرگ نمی شوند.
آخرین اخبار