ضرورت فعالیت بیش از پیش خانه‌های بهداشت در روستا‌های گیلان

استاندار گیلان در مجمع سلامت استان بر ضرورت فعالیت بیش از پیش خانه‌های بهداشت در روستا‌ها تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۳ آبان ماه) در مجمع سلامت استان گفت: جایگاه گیلان در برخی از بیماری‌های غیرواگیر جزء ۱۰ استان نخست کشور است.

او افزود: با توجه به این موضوع ضروری است تا قرارگاه جهادی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در گیلان به دبیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان تشکیل شود.

استاندار گیلان بر ضرورت پیشگیری از بروز بیماری‌ها با ارتقاء سطح آگاهی مردم تأکید و تصریح کرد: پیش از اینکه به فکر افزایش تخت‌های بیمارستانی باشیم باید برای پیشگیری از بیماری‌ها کار‌های اساسی و جدی صورت گیرد.

عباسی با اشاره به وضعیت بیماری‌های غیرواگیر اعم از دیابت، فشارخون، سرطان و تنفسی گفت: آمار این بیماری‌ها در گیلان بنا به دلایل مختلف اعم از پیری جمعیت و افزایش سن بیش از ۶۰ سال بالا است که اقدامات پیشگیرانه باید مدنظر باشد.

او همچنین با تأکید بر عدالت سلامت و توزیع عادلانه امکانات پاراکلینیکی در مناطق مختلف گیلان افزود: در بخش مربوط به خدمات پاراکلینیک حتما باید امکانات لازم در شهرستان‌ها وجود داشته باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بایستی به این مهم توجه داشته باشد.

به گفته استاندار گیلان، متخصصان با تجربه در رشته‌های مختلف پزشکی عموما در شهرستان‌ها آن چنان که باید فعال نیستند؛ به این دلیل تعداد زیادی از بیماران به مرکز استان یا تهران مراجعه می‌کنند که هزینه‌های سنگینی متحمل می‌شوند.

عباسی به نقش مهم خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و با گلایه از کاهش آمار و فعالیت این مراکز بهداشتی در گیلان اشاره و تصریح کرد: با توجه به تهدید پیری جمعیت و به خطر افتادن سلامت مادران و خانواده ضروری است تا خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بیش از پیش فعال باشند.

او بیمارستان جنرال را نیاز استان گیلان دانست و گفت: برای راه‌اندازی این بیمارستان باید همکاری‌های لازم صورت گیرد و مجمع نمایندگان استان باید در این حوزه منجسم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.