موردی از بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان مشاهده نشد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان باتوجه‌به فرارسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر، گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزا فوق‌حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

  غلامرضا سرگزی باتوجه‌به فرارسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر گزارشی از وضعیت بیماری در جهان و کشور ارائه و بیان کرد: در صورت بروز بیماری خسارات سنگین اقتصادی در کانون‌های آلوده به صنعت طیور کشور وارد می‌شود براین‌اساس انجام اقدامات پیشگیرانه می‌تواند در جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی تأثیر به سزایی داشته باشد.
 
وی افزود: ویروس‌های آنفلوانزا به طور مداوم با جهش و نوترکیبی مجدد، تحت تیپ‌های جدیدی ایجاد می‌کنند که اثرات قابل‌توجهی بر سلامت و تولیدات حیوانات می‌گذارند.
 
مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: برخی از تیپ‌ها می‌توانند مشترک بین انسان و دام باشند که این مهم تهدید بزرگی برای سلامتی انسان محسوب می‌شوند.
 
وی با بیان این که خوشبختانه موردی از بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در سیستان و بلوچستان مشاهده نشد، گفت: ضروری است به‌منظور پیشگیری از بیماری، نسبت به جمع‌آوری عرضه مرغ زنده و جلوگیری از فعالیت آن‌ها در سطح شهر‌ها اقدام و همچنین از ورود مرغ زنده به‌صورت غیرمجاز به استان جلوگیری و تمامی کشتارگاه‌های طیور در سطح استان فعال باشند.

برچسب ها: آنفلوانزا ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار