۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شهید «چمران» ارسال شده است

دبیر علمی دومین جشنواره شهید مصطفی چمران گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که پیش‌بینی می‌شود تعداد آن به بیش از ۲ هزار اثر برسد.

قاسم صادقی بجستانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دومین جشنواره شهید چمران به منظور ارج نهادن به اقدامات و فعالیت‌های برجسته این استاد بارز تراز انقلاب اسلامی و نیز استادان و نخبگان دانشگاهی در عرصه علمی، پژوهشی و فناوری آذر ماه امسال همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره علمی شهید چمران تا ۳۰ آبان ماه امسال تمدید شد و تمام استادان هیات علمی و حق التدریس می‌توانند آثار ارسالی خود را در قالب‌های کرسی نظریه پردازی، مناظره و نقد، جهادگران تبیین، راهیان علم، فناوری و پیشرفت و نیز کتاب، مقاله، بسته سیاستی، راهنمایی، مشاوره، نظارت و راهبری و طرح پژوهشی فناورانه در سایت https://bajchamran.ir بارگذاری کنند.

دبیر علمی دومین جشنواره چمران افزود: تفاوت دومین جشنواره با دوره گذشته در این است که در سطح استانی و کشوری سه حوزه علوم فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر، علوم پایه و کشاورزی با آثار برگزیده مستقل در نظر گرفته شده است.

صادقی بجستانی گفت: در خصوص نحوه داوری، امتیازدهی پایه به این آثار منطبق بر آیین نامه ارتقاء وزارت علوم و فناوری خواهد بود و به آثاری که در آن به رویکرد حل مسئله، شعار سال، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیانات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین پرداخته شده است، ضریب داده خواهد شد.

علم و فناوری محور دومین جشنواره شهید چمران

دبیر دومین جشنواره علمی شهید مصطفی چمران نیز گفت: حرکت‌های جهادی در دانشگاه‌ها و جهش‌های علمی می‌تواند در حوزه علم و فناوری شکل بگیرد و بر همین اساس این حوزه‌ها به مرز‌های دانش و قله‌ها نزدیک‌تر است تا یک تمدن سازی اسلامی در دنیا به منصه ظهور برسد، در این راستا استادان جوان نقش تعیین کننده‌ای دارند.

امیرحسن امیری افزود: شهید چمران استادی با شاخصه‌های بارز علمی و شخصیتی است و استادان جوان ضمن الگوپذیری، شاخصه‌های علمی، شخصیتی، ساده زیستی، مبارزه با استکبار و حمایت از مستضعفین، می‌توانند او را به عنوان یک الگوی کامل و برتر، سیره و منش خود قرار دهند.

دبیر دومین جشنواره شهید چمران ادامه داد: هدف اصلی جشنواره ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ یکی از دستاورد‌های برگزاری چنین جشنواره‌هایی به نام افراد شاخص و موثر در انقلاب اسلامی، معرفی نخبگان دانشگاهی، ارتقای شأن و منزلت اجتماعی و علمی اساتید و کانون‌های بسیجی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه شهید چمران یک نخبه علمی بود که همه او را به عنوان یک سرباز و سردار جبهه جنگ سخت می‌شناسند، بیان کرد: با توجه به اینکه بهترین امکانات و جایگاه‌های علمی برای شهید چمران فراهم بود آن را رها کرد و بر حمایت از مستضعفان به خصوص مردم لبنان و حضور در دفاع مقدس برخواست و در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل نقش پر رنگی داشت.

امیری گفت: معرفی این اساتید و نخبه‌های دانشگا‌ها کمک می‌کند تا یک جریان سازی در دانشگاه‌ها شکل گیرد و تاکید جشنواره بر این است که موضوعات رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشگاهی به سمت مسئله محور کردن و نیاز محور بودن در جامعه سوق یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.