افزایش آمار پرونده‌های رسیدگی شده در شعب دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به افزایش آمار پرونده‌های رسیدگی شده گفت: با توجه به کثرت پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده باید مسأله طلاق آسیب‌شناسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی اظهار داشت: مردم مظلوم فلسطین در اوج جنایت صهیونیست‌ها بدترین روز‌ها را سپری می‌کنند که دل هر انسان آزاده‌ای از این ظلم و ستم به درد می‌آید. امیدواریم با نصرت الهی، هر چه زودتر پیروزی نصیب جبهه حق و مقاومت شود.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه تصریح کرد: در بازدیدی که طی دو ماه گذشته از شعب دیوان عالی کشور به عمل آمد، عملکرد شعب مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و شاهد افزایش آمار پرونده‌های رسیدگی شده بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بر تشکیل کارگروهی در جهت رسیدگی به پرونده‌های دعاوی خانواده تأکید کرد و گفت: مسأله طلاق یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی است که باید در جهت کاهش آن تلاش شود و تا جایی که امکان دارد آمار پرونده‌های خانوادگی تقلیل یابد.

رئیس دیوان عالی کشور نظارت هر چه بیشتر دیوان عالی کشور بر دادگاه‌های خانواده را امری مهم و قابل توجه عنوان کرد و گفت: با توجه به کثرت پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده باید مسأله طلاق آسیب شناسی شود.

گفتنی است: در جلسه هیأت عمومی گزارش ۳ پرونده اصراری حقوقی با موضوع بررسی اعتبار معاملات ناقله بر اساس اختیارات وکالتی، اعتبار سفته سفید امضا در مطالبه وجه و پرونده عسر و حرج زوجه با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار