صدور نخستین دیپلم فوتبال در اصفهان

رییس کمیته امور شهرستان‌های هیات فوتبال اصفهان گفت: اولین گروه دانش آموزان در اصفهان دیپلم فوتبال گرفتند.

رییس کمیته امور شهرستان‌های هیات فوتبال اصفهان گفت: نخستین دیپلم رشته فوتبال در مقطع متوسطه دوم آموزش و پرورش استان اصفهان، برای چهار دانش آموز پسر و یک دانش آموز دختر صادر شد.


جعفر جعفری افزود: پس از تفاهم نامه ای که بین وزارت آموزش و پرورش و اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران امضا شد، طرح ایجاد رشته تحصیلی مهارتی فوتبال در شاخه کاردانش مقطع متوسطه دوم از ۲ سال گذشته با ثبت نام ۲۴ دانش آموز در اصفهان به صورت محدود و آزمایشی آغاز شد.


او گفت: نخستین گروه از این دانش آموزان پس از گذراندن دروس عمومی و مهارتی به‌تازگی موفق به اخذ دیپلم فوتبال شدند و بقیه نیز دی ماه امسال دوره تحصیل خود در این رشته را به پایان می رسانند.


رییس کمیته امور شهرستان‌های هیات فوتبال اصفهان با بیان اینکه ایده ایجاد رشته تخصصی فوتبال پس از اضافه شدن رشته تربیت بدنی در هنرستان های آموزش و پرورش آغاز و با تعریف و تدوین سرفصل ها در بازه ۲ ساله به سرانجام رسیده افزود: رشته تحصیلی فوتبال زیر شاخه کاردانش با اعطای دیپلم مورد تایید آموزش و پرورش شامل دروس عمومی و مهارتی از جمله دروازه بانی، داوری و مربیگری در اصفهان دائر است.


او با بیان اینکه راه اندازی نخستین هنرستان فوتبال اصفهان در سال تحصیلی آینده با جدیت در حال پیگیری است، گفت: در دانشگاه علمی کاربردی نیز رشته تربیت مربی فوتبال و فوتسال در مقطع کاردانی تعریف شده که امکان ادامه تحصیل بعد از اتمام دوره هنرستان را ایجاد کرده است.

برچسب ها: دیپلم ، فوتبال ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.