سرپرست بیمه سلامت استان تهران:

۹۸ درصد از پزشکان نسخه الکترونیکی می‌نویسند

محمد غلام‌نژاد گفت: مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های استان تهران تا تیر ماه پرداخت شده است.   

محمد غلام‌نژاد، سرپرست بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت گفت: پنج میلیون نفر در استان تهران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که نزدیک به دو میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده اند. در روستاها طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا می شود و در استان تهران شهر چهاردانگه اسلامشهر، قدس و فیروزکوه به صورت پایلوت اجرا می شود.

او ادامه داد: ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پزشک خانواده در نظر گرفته شده که هفت هزار میلیارد تومان برای سطح یک یا پیشگیری در نظر گرفته شده است. 

او افزود: مطالبات داروخانه ها و بیمارستان های استان تهران تا تیر پرداخت و یارانه دارو بر اساس ابلاغیه به داروخانه ها واگذار شده است. در هفت ماهه اول سال جاری از سه میلیون و ۹۷۰ هزار نسخه تنها ۱۶۲ هزار نسخه کاغذی است. 

غلام نژاد گفت: بیش از ۴۸۰ قلم دارو نیازمند تاییدیه هستند و بعد از بارگذاری مدارک مشخص شده که نیازمند به تایید است و این کار در سامانه برخط تایید در استان تهران انجام می‌شود. در حال حاضر ۹۸ درصد از پزشکان به صورت الکترونیکی نسخه می‌نویسند و بیش از ۵۸۰۰ موسسه درمانی تحت پوشش بیمه سلامت در استان تهران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار