۴۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در اراک تأمین شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در شهر اراک ۱۰ هزار واحد توسط اداره کل راه وشهرسازی و ۱۵۰۰ واحد در قالب تفاهم‌نامه با نیرو‌های مسلح درحال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از تأمین ۴۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اراک و در قالب توافق با بخش خصوصی خبر داد و گفت: از همه روش‌های تأمین زمین استفاده شده و استان مرکزی مشکل چندانی در تأمین زمین ندارد.

حمید انعامی درباره وضعیت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان عنوان کرد: ۱۵۰ هزار نفر متقاضی در استان مرکزی ثبت نام کردند که حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط شناخته شده‌اند.

او افزود: غیر از واحد‌های خودمالکی و روستایی، حدود ۲۵ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن استان مرکزی در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه در بعضی شهر‌های استان زمین به میزان کافی هنوز نهایی نشده است، گفت: برای تأمین اراضی در شهر‌های اراک، خمین، دلیجان و محلات برنامه‌ریزی شده و در حال تأیید است.

انعامی توضیح داد: در شهر دلیجان زمینی ۳۰۰ هکتاری در نظر گرفته شده و قرار است به محدوده الحاق شود که ۶۸ هکتار آن در قالب طرح جامع الحاق شده و مصوبات استانی را اخذ کرده است.

او افزود: در شهر خمین هم زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با تغییر کاربری در حال تأمین است و یک‌هزار واحد مسکونی نیز در این شهر در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در شهر اراک ۱۰ هزار واحد توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۱۵۰۰ واحد نیز در قالب تفاهم‌نامه با نیرو‌های مسلح در حال ساخت است.

انعامی عنوان کرد: در توافق با بخش خصوصی، زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار برای اراک در حال تأمین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی یادآور شد: از تمام روش‌های تأمین زمین از جمله الحاق، توافق با مالکین، تغییر کاربری و تفاهم با دستگاه‌های مختلف مثل وزارت جهاد کشاورزی و نیرو‌های مسلح در استان مرکزی استفاده شده و مشکل چندانی برای تأمین زمین در این استان وجود ندارد.

برچسب ها: مسکن ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.