۲۲ هزار و ۳۱۱ تن گوشت در کشتارگاه‌های استان مرکزی تولید شد

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۲ هزار و ۳۱۱ هزار تن گوشت سفید و قرمز امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان تولید و توزیع شد.

محمد رضایی رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت:  ۱۰۵ هزار و ۲۳۵ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار شد که چهار هزار و ۲۲۵ تن گوشت قرمز در این کشتارگاه‌ها تولید شد.

وی ادامه داد: ۴۸۵ لاشه دام در این مدت در کشتارگاه ‌های استان مرکزی به دلیل لاغری مفرط و بیماری‌های مختلف با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۹ میلیون و ۹۱۴ هزار قطعه طیور نیز در این مدت در کشتارگاه‌های طیور این استان کشتار و ۲۲ هزار و ۸۵ تن گوشت سفید در این واحدها استحصال شده‌ است.

رضایی ادامه داد: ۱۱۸ هزار قطعه طیور نیز در کشتارگاه‌های استان مرکزی در بازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از این واحدها به دلیل بیماری از چرخه مصرف خارج شدند.

وی همچنین به انجام ۴۸ هزار و ۸۰۷ مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان اداره کل و ادارات دامپزشکی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۲۳۵ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های خام دامی انجام گرفته و ۱۱۷ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده‌ است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۳ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این بازدیدها ضبط و با دستور مقام قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد که بخشی از این فرآورده‌ها به کارخانجات تولید پودر گوشت ارسال شد.

رضایی به همشهریان و هم استانی‌ها توصیه کرد در هنگام خرید هر نوع فراورده خام دامی به تاییدیه دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضای محصولات توجه کافی داشته‌ باشند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.