۲ روز تعطیلی در هفته ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد سیستان و بلوچستان وارد می‌کند

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: تعطیلی مرز در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی ضرر‌های جبران‌ناپذیری را به بُعد پیکره اقتصاد این استان وارد می‌کند.

مبین میرمدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در خصوص تأثیرات ۲ روزه تعطیلی در هفته بر اقتصاد مرز، گفت: تعطیلی مرز در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی ضرر‌های جبران‌ناپذیری را به بُعد پیکره اقتصاد این استان وارد می‌کند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر بحث داغی در مورد تعطیلات آخر هفته در محافل اداری، سیاسی و اقتصادی کشور مطرح است و هر یک از موافقان و مخالفان با استدلالی از نظرات خویش دفاع می‌کنند؛ اما در این بین در نظریات هیچ یک از گروه‌های هدف صحبت یا دفاعیه‌ای از کارکرد مرز و اثرات تعطیلی بر آن و راهکار‌های مواجهه با آن متأسفانه به چشم نمی‌خورد.

وی افزود: آنچه روشن هست اینکه مرز و اقتصاد آن و نیز تأثیراتی که بر نحوه اداره گذر‌های مرزی اعم از مرز‌های رسمی، بازارچه‌ها و گذرگاه‌های مرزی در ایام تعطیلات باید موردتوجه توجه باشد در حال حاضر مورد غفلت واقع شده است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر زمانی که صحبت از تعطیلات به میان می‌آید دستگاه‌های خدمات‌رسان مستثنی از حوزه اداری قرار گرفته و مشاهده می‌کنیم که در این ایام دستگاه‌های خدمات‌رسان برابر مقررات خویش به ارائه خدمات مشغول هستند.

وی تأکید کرد: بنابراین برای بهره‌گیری بهینه از وضعیت مرز ضروری است بخش اجرایی دستگاه‌های خدمات‌رسان مرزی مانند صنعت معدن تجارت، گمرک، بازارچه‌های مرزی، قرنطینه‌های دامی و نباتی و سایر دستگاه‌های مشمول همچون سازمان‌های اداری و خدمات‌رسان کشور در چهارچوب مقررات خویش در ایام تعطیلات آخر هفته و رسمی کشور در محل کار خویش به ارائه خدمات بپردازند.

میر گفت: تعطیلی مرز در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی ضرر‌های جبران‌ناپذیری را بر پیکره اقتصاد سیستان و بلوچستان وارد می‌کند و این مهم باید موردتوجه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تعطیلات رسمی کشور موردتوجه قرار گیرد.

برچسب ها: مرز ، بازارچه مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار