شاهرود میزبان بخش علمی همایش ملی ابن یمین فریومدی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بخش علمی همایش ملی«ابن یمین فریومدی» روز چهارشنبه دهم آبان‌ ۱۴۰۲ در شاهرود برگزار می‌شود.

فلاح   در نشست خبری در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: بخش علمی همایش ملی«ابن یمین فریومدی» با حضور مهمانانی از جمله اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها، معلمان و دانش آموزان دبیرستانی رشته ادبیات، مسئولان استان و شهرستان در سرسرای پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه ارسال شده است، ابراز کرد: ۴۵ مقاله در پیرایش اولیه به مرحله داوری رسیدند که از این تعداد، سه مقاله نخست ۱۰۰ میلیون ریال و سه مقاله دوم هر یک ۵۰ میلیون ریال جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

فلاح با بیان اینکه داوران و چهار نفر از مولفان کشور که در حوزه این شاعر بزرگ فعالیت داشتند، مورد تجلیل قرار می‌گیرند، اظهار کرد: مجموع مقاله‌های این همایش ملی در تاریخ ادبیات کشور ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاحیه این همایش روز دوشنبه هشتم آبان‌ با حضور برخی از مفاخر و بزرگان ادبیات کشور در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار