تاکید بر درجاسازی یا جابجایی روستای سیلزده سوریک شهرستان ماکو

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تسریع در آغاز مطالعات امکان سنجی درجاسازی یا جابجایی روستای سوریک شهرستان ماکو را خواستار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی باحضور در ستاد مدیریت بحران شهرستان ماکو در خصوص اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در روستای سیل زده سوریک گفت: در دقایق نخست پس از وقوع سیل در روستای سوریک شهرستان ماکو همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ماکو با حضور در این روستا به ارزیابی واحد‌های خسارت دیده پرداختند.

جعفر برزگر افزود: تعداد ۲۸ واحد خسارت دیده از سیل در این روستا توسط همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شناسایی و بلافاصله برای تامین اعتبار بازسازی از سوی هیئت محترم دولت به اداره کل مدیریت بحران استان گزارش گردید.

وی ادامه داد: باتوجه به شناسایی اولیه کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان موقعیت روستای سوریک در خطر، شناسایی شده و لذا جهت انجام مطالعات درجاسازی و یا جابجایی روستا درخواست تامین اعتبار لازم برای انجام مطالعات کارشناسی توسط پژوهشکده سوانح طبیعی به اداره کل مدیریت بحران و فرمانداری ماکو ارسال گردیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص منطقه و لزوم تسریع در انجام مطالعات، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با هماهنگی با پژوهشکده سوانح طبیعی درخواست آغاز مطالعه و کارشناسی لازم جهت درجاسازی و یا جابجایی روستای سوریک را پیش از تامین اعتبار به این پژوهشکده ارسال کرده است و با هماهنگی ریاست پژوهشکده تیم کارشناسی این پژوهشکده طی یک هفته به منطقه اعزام خواهد شد.

برزگر تاکید کرد: بلافاصله پس از اعلام نظر کارشناسی و مطالعه پژوهشکده سوانح طبیعی در خصوص موقعیت روستای سوریک، بازسازی واحد‌های مسکونی با سرعت آغاز خواهد گردید.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تا اتمام بازسازی آخرین واحد خسارت دیده در روستای سوریک در کنار مردم شریف این روستا خواهدبود.

پس از وقوع سیل در روستای سوریک ماکو که هفتم شهریور ماه امسال به وقوع پیوست فرماندار ماکو گفت: روستای سوریک به علت حجم بالای خسارت و تخریب منازل با ۶۲ خانوار قابلیت سکونت ندارد و بارش باران و وقوع سیل به روستا‌های منطقه بورالان ماکو خسارت زده شده و اکثر منازل مسکونی در روستای سوریک تخریب شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.