۱۹۱ هزار و ۲۴۹ قطعه آبزیان زینتی از استان مرکزی صادر شد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۹۱ هزار و ۲۴۹ قطعه انواع آبزیان زینتی امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان به خارج از کشور صادر شد.

محمد فتاحی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۹۱ هزار و ۲۴۹ قطعه انواع آبزیان زینتی امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان به خارج از کشور صادر شد. این میزان ماهیان زینتی در قالب ۱۳ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۱۵ تن عسل نیز در قالب یک محموله امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶۸ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۸۹ تن خوراک و مکمل آبزیان در قالب ۳۲ محموله و ۱۳۶ تن آلایش مرغی نیز امسال در قالب پنج محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان به خارج از کشور صادر شده‌ است.

فتاحی از صادرات ۸۵۲ تن تخم مرغ خوراکی امسال از استان مرکزی خبرداد و گفت: صادرات این محصولات به خارج از کشور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۵۲ تن پودر گوشت و ۸۸ هزار قطعه پولت تخمگذار نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی صادرات محصولات لبنی از استان مرکزی در سال جاری را ۶۶ تن عنوان کرد و افزود: صادرات این محصولات در قالب پنج محموله انجام شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ برابر افزایش داشته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.