کره شمالی: بمب‌افکن‌های آمریکا اولین هدف ما خواهند بود

پیونگ یانگ اعلام کرد که در صورت هرگونه اقدام تحریک‌آمیز، درباره حمله به هواپیماهای جنگی آمریکایی مستقر در شبه جزیره تردید نخواهد کرد.

کره شمالی استقرار اخیر بمب‌افکن‌های هسته‌ای آمریکا در جنوب را محکوم کرده و هشدار داده است که در صورت بروز درگیری، این تجهیزات به «اولین هدف برای تخریب» تبدیل خواهند شد.

خبرگزاری دولتی کره (KCNA) در گزارشی نوشت که پیونگ یانگ از استقرار یک بمب‌افکن استراتژیک B-۵۲ Stratofortress در کره جنوبی در اوایل این هفته انتقاد و اعلام کرد که «تحریک‌های نظامی واشنگتن در حال تبدیل شدن به مرحله خطرناک‌تر است.»

در این بیانیه در رابطه با استقرار و تمرینات مشترک بعدی با نیرو‌های کره جنوبی آمده است: «این یک مانور عمدی آمریکا برای ایجاد جنگ هسته‌ای است. واشنگتن از این واقعیت غافل نخواهد شد که شبه جزیره کره از نظر قانونی در وضعیت جنگی قرار دارد و دارایی‌های استراتژیک کمک کننده به خاک دشمن اولین هدف برای تخریب خواهد بود.»

پنتاگون پس از ورود این هواپیما به سئول در روز سه‌شنبه، نمایش بسیار قابل‌توجهی از  حضور B-۵۲ را به نمایش گذاشت و آن را در کنار چندین هواپیمای جنگی دیگر آمریکایی از جمله جت‌های جنگنده F-۲۲ و F-۱۶ از طریق پل هوایی به نمایش گذاشت. بخش اقیانوس آرام نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که این اقدام نشان دهنده «تعهد واشنگتن به ثبات و امنیت منطقه هند و اقیانوس آرام» و همچنین تقویت روابط نظامی با کره جنوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار