نگرانی جانسون از قطع کمک آمریکا به اوکراین

نخست وزیر سابق انگلیس قطع احتمالی کمک به اوکراین توسط آمریکا را فاجعه‌بار خواند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس نسبت به کاهش احتمالی حمایت نظامی آمریکا از اوکراین در بحبوحه تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد. او این را یک اشتباه فاجعه بار دانست.

براساس گزارش ریانووستی، جانسون در مقاله‌ای برای تلگراف نوشت: «برخی در کاخ سفید می‌گویند که اگر می‌خواهیم حمایت بیشتری برای کمک به اسرائیل انجام دهیم، باید در حمایت خود از اوکراین تجدیدنظر کنیم یا آن را کاهش دهیم. این یک اشتباه غم‌انگیز خواهد بود.»

وی افزود که تشدید تنش در غرب آسیا در اصل همان نبردی است که در ده سال گذشته در اوکراین در حال وقوع است. جانسون ادعا‌کرد اوکراین و اسرائیل «دو جبهه در مبارزه جدید برای آزادی» هستند.

جانسون از آمریکا خواست که به حمایت از هر دو طرف ادامه دهد، زیرا هم اوکراین و هم رژیم صهیونیستی «لایق حمایت غرب هستند».

نخست وزیر انگلیس درحالی این ادعاها را بیان می‌کند که به گواه سازمان‌های بین‌المللی، رژیم صهیونیستی با کشتار مرد غزه و بمباران شدید این منطقه جنایت جنگی انجام می‌دهد.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی‌ فعالیت‌های بشردوستانه در آخرین گزارش خود اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۵۲ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار