آغاز مسابقات تکواندو قهرمانی کارگران کشور در بیجار

مسابقات تکواندو قهرمانی کارگران کشور با حضور ۸۶ ورزشکار و به میزبانی بیجار آغاز شد.

مسابقات تکواندو قهرمانی کارگران کارخانجات کشور با حضور ۸۶ ورزشکار و در قالب ۱۵ تیم از ۱۴ استان در بیجار کار خود را آغاز کرد.

فرزاد پیشکاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در آیین افتتاحیه این مسابقات گفت: رونق اقتصادی و توسعه و آبادانی کشور در گرو سلامت جسمی و روحی کارگران است.

وی با بیان اینکه وزارت کار توجه ویژه‌ای به مقوله ورزش کارگری دارد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزش کارگری ضمن ایجاد شادی و نشاط، به سلامت کارگران و خانواده آنان کمک کرده و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

پیشکاری مهمترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توجه به وضعیت جسمی، روحی، معیشتی و رفاه اجتماعی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: هر ساله مسابقات و جشنواره‌هایی برای خود کارگران و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود تا رفاه کارگران و مسایل روحی و روانی آن‌ها تامین و هم برای ارتقای میزان تولید، افزایش بهره وری و راندمان کاری اقدام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه جامعه تشنه نشاط و شادابی است و ورزش می‌تواند در ایجاد نشاط در جامعه نقش بسزایی ایفا کند، ادامه داد: کارگران ورزشکار روحیه، انگیزه و شادابی را به خانواده‌های خود و به جامعه انتقال خواهند داد و این خود بستر ساز جلوگیری از اعتیاد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

پیشکاری با اشاره به اینکه ورزش و محیط‌های ورزشی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، گفت: نباید از مسائل فرهنگی و ورزشی جوانان غافل بود چراکه توجه به مسائل فرهنگی از آسیب‌های اجتماعی، بزهکاری‌های نوجوانان و جوانان و اعتیاد جلوگیری کرده و مهمترین راه مبارزه با این نوع آسیب‌ها در جامعه، آگاهی بخشی و ترغیب نوجوانان و جوانان به ورزش است.

در این مراسم از پیشکسوتان رشته تکواندو با اهدای تندیس مسابقات و لوح سپاس، تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.