آغاز آیین شکرانه حاصل در مهدیشهر

آئین استانی "شُکرانه حاصَل" با افتتاح نمایشگاه تولیدات لبنی، سنتی، صنایع دستی، دست سازه‌های هنری، گل و گیاه، هنر‌های تجسمی، و غذا و خوراکی‌های محلی در پارک مِهرگان مهدیشهر آغاز شد.

شهردار مهدیشهر گفت: عشایر و هنرمندان ایل سنگسری و شهر‌های اطراف در ۵۰ غرفه این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۸ مهرماه بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای معرفی و عرضه جدیدترین محصولات خود پذیرای علاقمندان و میهمانان استان و کشور هستند.

علیرضا شربتدار افزود: علاوه بر فضای سرپوشیده نمایشگاهی، ۶ باب گُوت (چادر سکونت گاه‌های ییلاقی عشایر سنگسری) نیز در محوطه باز پارک مهرگان استقرار یافته که در کنار معرفی روش زندگی عشایر به عرضه مستقیم محصولات سنتی لبنی، غذا و خوراکی و پذیرایی با چای آتشی می‌پردازند.

به گفته وی برای سهولت دسترسی و امکان حضور میهمانان و بازدیدکنندگان افزون بر مهیا کردن امکانات بهداشتی مناسب، استقرار گروه‌های امدادی و انتظامی و راهنما و انتظامات، ۴ پارکینگ برای خودرو‌ها در جوار محل برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است و علاوه بر غرفه‌های مذکور فضای بازی برای کودکان نیز در بخش جنبی شکرانه وجود دارد.

شربتدار با بیان اینکه آئین‌های سنتی و بومی و محلی عشایر سنگسری و استان در ویژه برنامه‌های عصرگاهی و شامگاهی روز‌های دوم و سوم شکرانه با حضور هنرمندان سراسر استان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: برای ایجاد محیط مفرح و خاطره ساز برای خانواده‌ها انواع مسابقه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی نیز در روز‌های پنج شنبه و جمعه اجرا خواهد شد.

شهردار مهدیشهر خاطرنشان کرد: بدلیل کوهستانی بودن منطقه برگزاری شکرانه و هوای پاییزی محوطه اصلی اجرای برنامه ها، بازدیدکنندگان لباس مناسب و گرم بخصوص برای کودکان به همراه داشته باشند.

دبیرخانه و شهرداری و شورای شهر مهدیشهر روز گذشته برای هم دردی با مظلومان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه، مراسم ویژه روز افتتاحیه را بعلت اعلام عزای عمومی در کشور لغو و نام جشنواره را به شُکرانه حاصل تغییر دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.